Je to jízda mezi kuželkami postavenými třeba někde na široké silnici nebo velkém parkovišti,nebo ještě lépe na letištních plochách. Trať je vyznačena brankami o šíři 3m o různé hustotě. Mohou být od sebe např. 2m , ale také 20 i více. Jízda brankami je dost náročná nejen na přesnost najetí té správné stopy, ale také na orientaci mezi nimi. Ne že by se stavěla trať vysloveně záludně. Stává se ovšem, že při rychlostech které se na trati dosahují , lze některou branku snadno přehlédnout. Z bezpečnostních důvodů lze slalomovou trať absolvovat jen s přilbou na hlavě a zavřenými okny. A jede se na čas a kontroluje se správné projetí branek. Za nesprávné projetí nebo poražení kuželek čeká jezdce postih v podobě trestných bodů.
Jestli to někomu napovídá, že je to jako jízda zručnosti, je na omylu. Tady se jezdí mnohem rychleji. Má to ovšem podle mého mínění velký vliv na vytrénování řidičských schopností. Auto se tady dostává do situací, které za normálního provozu nastávají při daleko vyšších rychlostech. Kde se dá na silnici, pokud tedy nejsem hazardér, dostat na suchu vozidlo na hranici, nebo i za hranici přilnavosti. To když většinu řidičů potká někde v zatáčce u lesa, tak opustí silnici dřív než si jen pomyslí co s tím. Autoslalom je tedy velice dobrou výukou řidičských návyků.